28.8.13

DIY: SET 5 - biały tank top

W świecie mody słowo podkoszulka nie kojarzy się zbyt wytwornie. Pierwsze, co przychodzi na myśl, to mężczyzna (pracujący) z wielkim piwnym brzuszkiem, siedzący sobie wygodnie w fotelu, w jednej ręce trzymający pilot do telewizora a w drugiej butelkę browca. Dodatkowo wytarte dresy i dziura w skarpecie, z której nieśmiało wygląda wielgachny paluch. Uroczo. Dlatego zdecydowanie wolę określenie tank top. Z angielska, rzecz jasna. Brzmi bez porównania lepiej. A natychmiast nasuwające mi się skojarzenie to wojsko. Wiecie, czołgi, koszary, moro i khaki. Nie miałem więc wyboru, musiałem te dwie rzeczy ze sobą połączyć.



Trochę zbyt późno, ale w końcu udało mi się znaleźć taką właśnie najzwyklejszą w świecie podkoszulkę. Wyszperałem ją w moim ulubionym second handzie. Szkoda, że dopiero teraz, bo byłby z niej fajny fanowski gadżet (pamiętacie - chciałem wziąć na koncert F+TM). Ale wracając do tematu...
Postanowiłem spróbować ozdobić ją na zupełnie inny sposób. Fakt, świetnie prezentowałaby się z wzorzystą kieszonką albo z ręcznie namalowanym rysunkiem. Chciałem Wam jednak pokazać coś całkiem innego. Przeszukałem więc stare szmaty i znalazłem spodnie w militarnym stylu z jakiegoś dziwnego materiału, z dodatkową warstwą z siateczki od wewnątrz. Postanowiłem wykorzystać oba. Wszak wojskowy look cały czas na topie :)


Z początku miałem pomysł na naszywkę w stylu I <3 NY, ale uznałem, że mogą mnie oskarżyć o plagiat, a że pasków nie lubię, to wolałem nie ryzykować. W każdym razie motyw z sercem jest jak najbardziej okej. I zawsze wygląda dobrze.
 
Przygotujcie:
# 2 rodzaje materiałów (inne kolory, faktury...)
# igła i nić
# kilka szpilek
# nożyce

Metamorfoza step-by-step:
KROK 1 - przygotujcie materiały. Najlepiej dwa różniące się fakturą (tak jest w moim przypadku). Z jednego wytnijcie serce, z drugiego literki bądź inne symbole graficzne. Ułóżcie szablon na koszulce.

KROK 2 - za pomocą szpilek przymocujcie w odpowiednich miejscach napis. Zróbcie to dokładnie, by przy późniejszym przyszywaniu się nie obsunął.

KROK 3 - uważnie przyszyjcie prostym ściegiem materiał do topu (tak jak ja na pierwszym zdjęciu z sercem), wybierając nić w możliwie podobnym kolorze. Ja dobrałem do siebie khaki, dzięki czemu się nie wyróżnia. Zróbcie odwrotnie, jeżeli na takim właśnie efekcie z kolei Wam zależy.

KROK 4 - usuńcie szpilki i ewentualnie przeprasujcie materiał.
Et voila!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz