14.8.13

Panna Cotta

Kochani, powoli wracam do rzeczywistości. Wiem, wszystko, co dobre szybko się kończy (szkoda). Więc zamiast szlochać po kątach z tęsknoty za Flo, postanowiłem dla odmiany posprzątać w lodówce^^ O, no i cóż za zbieg okoliczności. Akurat mam dwa opakowania słodkiej śmietanki, którym zbliża się termin ważności. A że dawno nie było deseru bez pieczenia, więc ten tydzień w kuchni postanowiłem rozpocząć eksperymentalnie. No i proszę. Prezentuję Wam totalną debiutantkę w mojej kuchni: panna cotta.



Tak się złożyło, że jeszcze nigdy nie miałem okazji przygotowywać tego deseru. W sumie to nie wiem dlaczego, bo jest bajecznie prosty. A efekt słodkości co najmniej jak z ekskluzywnej restauracji. W ogóle przyznać się muszę, że nigdy jej nawet nie próbowałem. Całkowicie nowy smak. I wiecie co? Jest świetny. Wyszła delikatna, subtelnie kremowa i nie za słodka - idealna, by dodatkowo polać ją lekko kwaśnym sosem np. klasycznym truskawkowym lub malinowym. Niestety, o truskawkach mogę sobie teraz tylko pomarzyć, dlatego zdecydowałem się na równie letni smak, czyli jagodowy dżem.

Uwielbiam widok waniliowych ziarenek^^
W dodatku śmiesznie się trzęsie podczas podawania. Dosłownie jak galareta. Na pewno powtórzę przepis w roku akademickim, oczywiście w zupełnie innym wydaniu ;)

Proporcje na 4 małe filiżanki:
# 400 ml słodkiej śmietanki (30%)
# 3 łyżki cukru
# 2 łyżeczki żelatyny
# 3 łyżeczki wody
#  połowa laski wanilii
Laskę wanilii przekrawacie na pół, a potem wzdłuż i wygrzebujecie miąższ do małego garnuszka.Wlewacie śmietankę. Dodajecie cukier i podgrzewacie całość do rozpuszczenia (nie gotować!); odstawiacie na bok. W szklance łączycie żelatynę z wodą i pozostawiacie do napęcznienia. Gdy śmietanka lekko przestygnie, dodajecie do niej żelatynę i mieszacie. Następnie przelewacie do filiżanek i dopiero gdy ostygną, wstawiacie do lodówki najlepiej na całą noc.
Tuż przed podaniem każdą filiżankę przez chwilę zamoczcie w gorącej wodzie a następnie przykryjcie otwór talerzykiem i odwróćcie. Powinna ładnie wyjść. Udekorujcie ulubionym sosem lub konfiturą.

2 komentarze:

  1. Gościu te przepisy są genialne :) Już nie wspominając o tekstach... boskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki ;D bardzo miło się czyta takie komentarze. Pozdrawiam cynamodowo :)

      Usuń