4.7.13

DIY: SET 1 - espadryle

Od dawna chciałem posiadać w swojej garderobie parę espadryli. Sandałów nie noszę (o, zgrozo!), a w pełnych butach nogi strasznie się męczą.Więc szukałem. Szukałem na aukcjach internetowych, na bazarkach, w sklepach obuwniczych - nic. Nigdzie nie można było ich dostać. Oczywiście o męskim modelu mówię, bo jak na złość, to damskich jest wszędzie od cholery (bez urazy dziewczęta ;).
I w końcu znalazłem. Jakiś czas temu w supermarkecie na odzieżowym. Dwie dychy. Myślę sobie: spoko pieniądz. To biorę, mierzę. Okey. Decyzja podjęta: "czerwone poproszę!".
Nie lubię nudnych kolorów, a poza tym chciałem wprowadzić do swojej szafy trochę barw, a nie ciągle ta czarno-granatowa klasyka. No to mam. Cieszę się jak jakiś Kopciuszek ;)

Ubrałem dosłownie raz...może dwa; no na bank trzy to był max. Wystarczyło. Marketowa jakość dała o sobie znać. Materiał poblakł, wyciągnął się. Więc zrobiło mi się smutno. I odłożyłem je w kąt.

Aż tu niedawno przyszła mi do głowy rewelacyjna myśl - weź je chłopcze przerób! Pomysły masz, materiałów w domu pełno. Dobra. No więc je ciach-ciach-ciach <nie wiedziałem jaki dźwięk dać igle przy szyciu xp>. Et voila!

BEFORE:
Paint Master xd
AND AFTER:

While beachin'

Profilowe ^^
Metamorfoza step-by-step:
KROK 1 - musicie podjąć decyzję jakie kolory pasują do Waszych butów (są wakacje, więc poszedłem w klimaty marynarskie - biały i niebieski)

KROK 2 - pomysł na wzór. Dziewczyny mają trochę łatwiej, bo wystarczą cekiny albo ćwieki. Ja wpadłem na pomysł przeszycia włóczką - idealnie komponuje się z płóciennym materiałem (so vintage :P)

KROK 3 - Igła cerówka z dużym oczkiem. I do roboty! Na obrzeżach świetnie wygląda ścieg dziergany*. Paski to już łatwizna. Pamiętajcie o supełkach. Polecam na końcu je podkleić od wewnętrznej strony klejem do butów. Dłużej wtedy przetrzymają - ale uważajcie, żeby nie powstały brzydkie plamy. Lepiej kleić do podeszwy.

* Ścieg dziergany – tu znajdziecie podpowiedź jak go zrobić:
                       http://instrukcyjny-swiat-marci.blog.onet.pl/2008/03/28/sciegi/

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta Słomiak23/10/18 3:29 PM

    Szycie samemu butów jakimi są espadryle na pewno nie jest niczym skomplikowanym. Tylko w moim przypadku to się nie sprawdzi bo ja zamówiłam już w sklepie https://butymodne.pl/espadryle-damskie-c257083.html kilka par espadryli, tak abym miała na cały sezon :)

    OdpowiedzUsuń