16.7.13

Ciasto ucierane z porzeczkami i kruszonką

Ciasta ucierane należą do tych z kategorii "najłatwiejsze". A że ostatnio straszny ze mnie leniuch to troszeczkę sobie odpuszczam (nie martwcie się, niedługo mi przejdzie). Na pomysł z jego przygotowaniem wpadłem w chwili, gdy w lodówce zobaczyłem miskę pełną soczystych czerwonych porzeczek.Cieszę się, że w końcu coś innego niż truskawki. Nie żeby mi się przejadły czy coś, ale zawsze fajnie spróbować czegoś nowego. No więc przyszła pora na porzeczki. Do tego przepisu wpasowały się świetnie, jak wszystkie sezonowe owoce  zresztą. Do popołudniowej kawy będzie idealne :)


Przepis na średnią blachę:                    180 stopni/ ok. 1 godziny
# 4 jajka
# 1,5 szklanki mąki pszennej
# 1 łyżeczka proszku do pieczenia
# 1 szklanka cukru
# paczka cukru wanilinowego (8g)
# 4 łyżki oleju
# 1-1,5 szklanki czerwonej porzeczki
# na kruszonkę:
                       - 3 łyżki margaryny
                       - 3-4 łyżki cukru
                       - 3 łyżki mąki pszennej
Do miski wbijacie całe jajka i ucieracie je za pomocą miksera z dodatkiem cukru i cukru wanilinowego. Następnie dodajecie olej i ponownie łączycie. Przesiewacie mąkę z proszkiem. Dokładnie wszystko miksujecie. Tak przygotowane ciasto wylewacie na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Przysypujecie świeżymi owocami. W misce po cieście umieszczacie składniki na kruszonkę i łączycie. Gdy będzie się zbyt mocno lepić do rąk, to opcjonalnie można dodać więcej cukru/mąki. Posypujecie ciasto gotową kruszonką. I do nagrzanego piekarnika. Pamiętajcie o suchym patyczku ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz